סימני דחיית שתל שיניים

סימני דחיית שתל שיניים: כך תתמודדו איתם

רופאי שיניים ומומחים רבים בתחום נאלצים להתמודד עם סוגיית השתלים וסימני דחיית שתל שיניים. פיתוח טכנולוגיות וחומרים חדשים, כמו גם הבנה טובה יותר של המנגנונים הביולוגיים העומדים מאחורי תופעות אלו, יאפשרו לרופאי שיניים למנוע או להגביל כשל בשתל. כיצד ניתן להתמודד עם התופעה? כל התשובות כאן.

 

מהם סימני דחיית של שיניים?

 

אוכלוסיית ישראל מזדקנת, ואחוז המבוגרים מעל גיל 65 יעלה לכמעט 18% עד שנת 2030. גם מספר האנשים עם שיניים תותבות יגדל כתוצאה מהשינוי הדמוגרפי הזה. שתלים דנטליים בשניים הופכים לנורמה להחלפת שיניים חסרות ותותבות. לצד זאת, סימני דחיית שתל שיניים ממשיכים להיות נושא מרכזי. אנשים שונים מגיבים לשתלים באופן שונה ומכאן גם מופיעות תופעות לוואי כאלו ואחרות. 

 

מדוע הגוף דוחה לעיתים שתלים דנטליים?

 

דחייה היא כאשר מערכת החיסון של הגוף תוקפת חפץ מושתל, כמו שן או איבר. לא תמיד ניתן לזהות את סיבת הדחייה, אך ישנם כמה סימנים המעידים על כך שהגוף שלכם דוחה את השתלים הדנטליים שלכם. אם אתם מבחינים באחד מהסימנים הבאים, חשוב לפנות לרופא השיניים שלך בהקדם האפשרי:

– נפיחות בחניכיים סביב השתלים הדנטליים שלכם

– אדמומיות או שינוי צבע בחניכיים סביב השתלים הדנטליים שלכם

– חניכיים כואבות סביב השתלים הדנטליים שלכם

– שינוי בתחושה בעת לעיסת מזון משני צדי השתל

 

כיצד סימני דחיית שתל שיניים נוצרים?

 

הסימנים לדחיית שתלים דנטליים הם מגוונים ויכולים להיות שונים עבור כל אדם. הם יכולים להיות חיצוניים, כמו שינוי בצבע השן או רקמת החניכיים, או פנימיים, כמו כאבים מקומיים באזור השתל. על מנת להתמודד עם תסמינים אלו, חשוב להבין את משמעותם וכיצד לטפל בהם.

 

איך נטפל בסימני הדחייה של השתלים?

 

השתלת שיניים היא אחד הטיפולים המוצלחים ביותר לאובדן שיניים. הטיפול כולל השתלת עמוד טיטניום לתוך עצם הלסת, המארח שן או שיניים מלאכותיות. הצלחתם של השתלות שיניים מיוחסת לעובדה שהם בעלי מראה טבעי לחלוטין וקבוע. ניתן להשתמש בהם כדי להחליף שיניים חסרות בודדות, שיניים מרובות או כל השיניים בלסת אחת. וודאו שאתם מבצעים את הטיפול אצל רופא שיניים מומחה ומהרו לגשת אליו ברגע הופעת התסמינים לקבלת הטיפול המתאים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!