הרדמה דנטלית

טיפול שיניים בהרדמה מלאה: למי זה מתאים?

טיפול שיניים בהרדמה מלאה הוא הליך המשמש לטיפול בבעיות שיניים. טיפול זה מתבצע תחת הרדמה מלאה. זוהי אלטרנטיבה לטיפולי שיניים קונבנציונליים כמו ניקוי שיניים, סתימות, טיפול שורש ועקירות שיניים המתבצעים עם אלחוש מקומי בלבד. כיצד ההליך עובד ולמי הוא מתאים?

מהו טיפול שיניים בהרדמה מלאה?

טיפול שיניים בהרדמה מלאה מתאים למטופלים בעלי רמת חרדה גבוהה או רגישים מאוד לכאב. בהליך דנטלי יקבל המטופל הרדמה כללית לפני תחילת עבודת השיניים. בהליך זה, המטופל יקבל הרדמה כללית לפני תחילת עבודת השיניים. המטופל לא יחוש בכאב במהלך ההליך ויחזור להכרה רק לאחר שרופא השיניים סיים אותו.

כיצד הטיפול מתבצע?

הרדמה מלאה היא שימוש בתרופות לגרימת חוסר הכרה ושיכוך כאבים במהלך ניתוח ופרוצדורות רפואיות אחרות, כולל רפואת שיניים. היא נגרמת בדרך כלל על ידי חומרי הרדמה בשאיפה כגון איזופלורן או סבופלורן הניתנים בצורה אידוי בריכוז שבין 0.5%-3%. טיפולי שיניים ניתן לעשות גם ללא הרדמה או בהרדמה מקומית כאשר הכאב הוא נסבל. המטופל עובר הרדמה כדי להפוך את הטיפול לנוח יותר. משך ההליך משתנה בהתאם למקרה ויכול להיות בין מספר דקות לסביבות שעה. טיפול זה מסייע גם במניעת נסיגת חניכיים. הליך זה חוזר על עצמו בדרך כלל בכל שאר השיניים בתבנית הטוחנות עד שכל השיניים טופלו, מה שמעניק למטופל חיוך חדש ונוצץ.

למי טיפול שיניים בהרדמה מלאה מתאים?

טיפול שינייםהמתבצע באמצעות הרדמה כללית נמצא בשימוש במרפאות דנטליות בכל העולם והפך לפופולרי בקרב מטופלים החוששים מאוד מביקור אצל רופא שיניים או כאלו החוששים ממחטים וזריקות. לרוב טיפולים אלו כוללים כתרים, השתלות שיניים, טיפולי שורש ועוד, המהווים תחליף ופתרון לשן אחת או יותר פגומה או חסרה. טיפולי שיניים בהרדמה כללית הוא אחד הסוגים הנפוצים ביותר של טיפולי שיניים. הוא נמצא בשימוש במרפאות שיניים בכל העולם והפך לפופולרי בקרב מטופלים אשר חוששים מאוד או לא מסוגלים להתמודד עם כאב, או להישאר ללא תזוזה. בהשוואה לשיטות אחרות, היא היעילה ביותר בהפחתת פחד וחרדה. טיפול זה יספק את הטיפול הטוב ביותר עבור חולים אלה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!